Вчені були в шоці, зробивши аналіз ДНК 100 єгипетських мумій

Німецькі вчені з інституту Макса Планка (Max Planck Institute for the Science of Human History) і Університету Тюбінгена (University of Tuebingen) частково відновили геном 90 єгипетських мумій, віком від 3500 до 1500 років. Проаналізували його. І прийшли до висновку, що стародавні єгиптяни не були африканцями.

Ученые были в шоке, сделав анализ ДНК 100 египетских мумий

Одні були турками, інші — вихідцями з південної Європи і з місць, де зараз знаходяться Ізраїль, Йорданія, Сирія, Ліван, Грузія і Абхазія.

Одна з мумій, геном якої проаналізували німці.

В Університеті Тюбінгена шукають, звідки б отримати ДНК: в руках дослідниці щелепу древнього єгиптянина.

Трохи раніше аналогічні дослідження провели біологи з генеалогічного центру iGENEA, розташованого в Цюріху. Вони аналізували генетичний матеріал, узятий всього з однієї мумії. Але зате самого фараона Тутанхамона. Його ДНК видобули з кісткової тканини — конкретно з лівого плеча та лівої ноги.

Фахівці iGENEA порівняли геном хлопчика-фараона і сучасних європейців. І виявили: багато з них — родичі Тутанхамона. В середньому половина європейських чоловіків — «тутанхамоны». А в деяких країнах їх доля доходить до 60-70 відсотків — як, наприклад, у Великобританії, Іспанії і у Франції.

ДНК порівнювали з так званим гаплогруппам — характерним наборів фрагментів ДНК, які передаються з покоління, зберігаючись в майже незмінному вигляді. Родичів фараона «видала» загальна гаплогруппа під назвою R1b1a2.

Вчені підкреслюють: тутанхамонская R1b1a2, настільки поширена серед європейських чоловіків, досить рідко зустрічається в сучасних єгиптян. Частка її носіїв у них не перевищує одного відсотка.

— Чи Не правда, дуже цікаво, що Тутанхамон генетичний європеєць, — дивується Роман Шольц (Roman Scholz), директор центру iGENEA.

Генетичні дослідження швейцарців і німців ще раз підтвердили: сучасні єгиптяни, в загальній своїй масі, це не деградували нащадки фараонів. Просто вони не мають з ним своїми давніми правителями — майже нічого спільного. У деякому роді, пояснює особливості єгипетського суспільства.

Add a Comment