Китайські вчені створили гель, здатний нарощувати зубну емаль

У всьому світі мільярди людей страждають від руйнування зубів, викликаного втратою зубної емалі, проте нове відкриття може вирішити цю проблему. Китайські вчені розробили розчин, який здатний ефективно відновлювати зовнішню поверхню пошкоджених зубів, використовуючи матеріал, що імітує природний процес мінералізації емалі, sciencealert.com.

Китайские ученые создали гель, способный наращивать зубную эмаль

Зубна емаль утворюється в процесі біомінералізації, при якому клітини-амелобласты виділяють білки, які в кінцевому підсумку тверднуть. Проблема в тому, що амелобласты присутні тільки в дитинстві, під час розвитку зубів. Тобто наші зуби практично не мають природної здатності до самовідновлення після того, як вони сформувалися.

Вчені вже давно хочуть знайти секрет штучної ремінералізації, але всі попередні спроби були безуспішними: складну структуру емалі не вдавалося відтворити в лабораторії. Тепер же все змінилося. Дослідники створили гель, у складі якого – новий тип кластерів іонів фосфату кальцію, діаметром всього 1,5 нанометра (близько однієї мільярдної частки метра).

Коли гель наноситься на людські зуби, кластери успішно зливаються зі структурою природної емалі зуба, покриваючи його твердим відновлює шаром. Ця штучна емаль має ту ж структуру і механічні властивості, що і природна.

Вчені сподіваються, що це відкриття дозволить здійснювати ремонт зубної емалі без використання пломб. На жаль, повинні пройти ще кілька років, перш ніж цей матеріал потрапить в клінічну практику лікарів-стоматологів.

Add a Comment